ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

پنج راه رسیدن به خوشبختی

سلامت و زیبایی
1400/03/11

خلاص شدن از شر چیزهایی که در زندگی به آنها نیازی نداریم و فقط نگه داشتن موارد ضروری ، یک شعار بسیار خوب است

پنج ستون برای رسیدن به خوشبختی
سلامتی ، روابط ، اشتیاق ، رشد شخصی و مشارکت پنج راه است که شما را به سمت خوشبختی سوق می دهد.

جوشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکودیموس به لطف وب سایت خود ، جایی که آنها نحوه “تمرکز بر اصول” را آموزش می دهند ، شهرت جهانی پیدا کرده اند. به گفته آنها ، 5 راه وجود دارد که شما را واقعاً خوشحال می کند.

پس از خواندن کتاب ساده سازی (از انتشارات لی لی ، 2021) ، باید اذعان کرد که ایده آنها در مورد خلاص شدن از شر چیزهایی که در زندگی خود به آنها احتیاج نداریم فقط رعایت اصول اولیه است.

همین نویسندگان این شیوه زندگی را قبل از سی امین سالگرد تولد خود اعمال کردند. این دو فروشنده مشهور در اوهایو برای جلوگیری از تلف کردن زندگی خود و کسب موفقیت دستمزد بالای خود را رها کردند. آنها 5 روش اصلی را معرفی می کنند که آشنایی با آن ها واقعاً شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

از نظر ملبورن و نیکودیموس سلامتی ، روابط ، اشتیاق ، رشد شخصی و مشارکت در زندگی پنج ستون یا راه خوشبختی هستند.

پنج ستون برای رسیدن به خوشبختی
گتی ایماژ میگوید کسی که سالم غذا می خورد ، خوب می خوابد ، فعالیت زیادی دارد و مرتبا مراقبه می کند در مسیر موفقیت قرار دارد.

سلامتی راه شماست

اولین ارزش اساسی سلامتی است. جای تعجب نیست که نویسندگان از شعار درست بخور ، بیشتر حرکت کن دفاع کنند. این نویسندگان خاطرنشان کردند که سلامتی هدف نیست ، بلکه وسیله است.

شما باید تا آنجا که ممکن است سالم باشید و هماهنگ با بدن خود زندگی کنید ، و باید مراقب باشید که زیبا بودن یا جذابیت هدف نیست بلکه یک مزیت برای شما محسوب می شود ، زیرا کسی که سالم می خورد ، خوب می خوابد ، فعالیت زیادی دارد ، و مرتبا مراقبه می کند. قطعا فردی است که هم از لحاظ ظاهری زیباست هم از لحاظ درونی.

شما باید ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید. برای مثال جاشوا هر روز ،حرکات کششی و بدنسازی انجام می دهد.
در ابتدا فشارهای سنگین باعث می شد که او احساس خستگی زیادی کند ، اما امروز او در حال تمرین ست های 100 حرکتی است. این مرد جوان که 35 کیلوگرم وزن کم کرده توضیح می دهد راز این است که شروع کنید و به آنچه انجام می دهید پایبند باشید.
در نهایت شما باید طوری با بدن خود رفتار کنید که گویی با ارزش ترین دارایی شماست که واقعاً این چنین است.

روابط را دسته بندی و مرتب کنید

دومین رکن خوشبختی روابط است. از آنجا که آنها متقاعد شده اند که پیوندهای ما ثابت نیستند ، آنها خواستار طبقه بندی همه روابط انسانی در 3 دسته اصلی ، ثانویه و حاشیه ای هستند. این روابط تأثیراتی که بر ما دارند ، مثبت ، منفی یا خنثی هستند.

این دو می گویند ما با تحقیقات متوجه شدیم که مردم بیشتر وقت خود را در روابط حاشیه ای مانند همكاران – با تأثیر خنثی یا منفی می گذرانند – كه منطقی نیست. شما باید روابط خود را بر اساس تاثیراتی که روی شما میگذارند اولویت بندی کنید.

در مورد پول ، این دو نفر یک طرح مالی بسیار عالی ارائه می دهند که شامل ایجاد یک بودجه دقیق ماهانه ، پرداخت بدهی ها ، ایجاد یک حساب پس انداز برای دوره های سخت زندگی و به حداقل رساندن هزینه های زندگی است.

چه درآمد کم داشته باشید چه زیاد چه مجرد باشید چه پدر 6 فرزند ، ما به اثربخشی این اصول پی برده ایم ، زیرا تصمیماتی که با این طرح میگیرید براساس منابع در دسترس خودتان است.

در مورد روابط ، شما همیشه باید از خود بپرسید که آیا مردم را خوشحال می کنید؟ و به در پیشرفت به آنها کمک میکنید؟ و آیا این افراد ما را خوشحال می کنند؟ و به ما کمک می کنند تا پیشرفت کنیم؟ در غیر این صورت باید روابط خود را مرتب کنید.

وی توصیه می کند آنچه از آینده انتظار دارید را بنویسید و بر اساس انتظارات خود ارتباطات خود را انتخاب کنید شما شایسته روابط با کیفیت بالا هستید.

پنج ستون برای رسیدن به خوشبختی

اشتیاق ضروری است

رکن سوم خوشبختی اشتیاق است ، بسیاری از افرادی که شغل خسته کننده ای را دارند ، فکر می کنند که اشتیاق مختص به افراد خوش شانس است. این اشتباه است! همه ما باید آنچه را که ما را به سر شوق می آورد پیدا کنیم و متناسب با آن شغل و کارهای خود را شکل دهیم.

و اگر اشتیاق شما به کارتان کافی نیست ، آنقدرها هم مهم نیست ، چون شما قرار است کاری را که دوست دارید انجام دهید ، و در صورت عدم موفقیت مجبور نیستید برای جبران سرخوردگی خود به افسردگی و منفعل بودن برسید.

وی همچنین به زوجین توصیه می کند که دیگر فکر نکنند کار همان چیزی است که شما را از همه لحاظ مشخص می کند. علاوه بر مورد قبل ، آنها سوال معروف شما چه کار می کنید؟ را با پرسیدن دوست داری در زندگی چه کاری انجام دهی؟ عوض کردند.

رشد شخصی

نویسنده بیان می کند که ارزش چهارم حول رشد شخصی است که مربوط به وضعیت روحی است. همیشه خودتان را توسعه دهید و از شایعات سمی پرهیز کنید. همیشه وقتی را در طول روز مشخص کنید که فقط و فقط مختص به خودتان و رشد شخصی شماست.

مشارکت داوطلبانه

پنجمین ارزش مشارکت است. برای این دونفر ، این مورد در کمک به دیگران خلاصه میشود. هرچه بزرگتر شوید ، توانایی شما در مشارکت ها بیشتر است.
در حقیقت  – این دو نویسنده کمک خود را به دیگران متوقف نمی کنند ، آنها غذای رایگان توزیع می کنند ، مدرسه محله را رنگ آمیزی می کنند و برای کمک به افراد مستمند پول جمع می کنند. آنها همچنین یک مدرسه در لائوس ، یک چاه آب آشامیدنی در مالاوی ، یک دبیرستان در اوگاندا و یک پرورشگاه در هندوراس را تاسیس کردند.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
فواید و مضرات باور نکردنی سویا
سلامت و زیبایی
فواید و مضرات باور نکردنی سویا

سویا به عنوان یک منبع غذایی قدرتمند و پرفایده، در بسیاری از سبدهای غذایی جهانی قرار دارد. این محصول، با داشتن فواید باورنکردنی برای سلامتی، به عنوان یکی از پرمصرف ترین منابع غذایی در بسیاری از کشورها شناخته شده است.

فواید گیلاس برای سلامتی
سلامت و زیبایی
فواید گیلاس برای سلامتی

استرس اکسیداتیو منجر به ایجاد بسیاری از بیماری های التهابی می شود که انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و گیلاس منبع غنی ویتامین C و پلی فنول ها است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

برنج سیاه چیست؟ | فواید و مضرات برنج سیاه برای سلامتی
سلامت و زیبایی
برنج سیاه چیست؟ | فواید و مضرات برنج سیاه برای سلامتی

برنج سیاه رنگ بنفش مایل به سیاه خود را از رنگدانه ای به نام آنتوسیانین دریافت می کند که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. در چین باستان، آن را به قدری منحصر به فرد و مغذی می دانستند که برای همه ممنوع بود، مگر خانواده های سلطنتی! به لطف طعم ملایم، بافت نرم و فواید تغذیه ای فراوان، امروزه در بسیاری از غذاهای سراسر جهان یافت می شود.

فواید آووکادو و ارزش غذایی آن
سلامت و زیبایی
فواید آووکادو و ارزش غذایی آن

در سال‌های اخیر، میوه آووکادو به دلیل داشتن عناصر مغذی و دارای طعم خوشمزه، به یکی از مواد اصلی در بسیاری از آشپزخانه‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی فواید آووکادو و ارزش غذایی آن می پردازیم

مهمترین فواید روزه برای سلامتی و تقویت ایمنی بدن
سلامت و زیبایی
مهمترین فواید روزه برای سلامتی و تقویت ایمنی بدن

روزه گرفتن شامل مجموعه ای از فواید سلامتی و جسمانی است که ممکن است برخی از آن غافل باشند. در طول مقاله ما به این موضوع می پردازیم که آیا روزه گرفتن در ماه رمضان برای سلامتی مفید است یا خیر.

فواید کرفس
سلامت و زیبایی
فواید کرفس

کرفس فواید و مواد مغذی بسیاری برای سلامتی دارد که به طرق مختلف سلامت بدن را ارتقا می دهد.

معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات