ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

رژیم کتو یا رژیم مدیترانه ای؟ کدام رژیم برای کاهش وزن موثر است؟

سلامت و زیبایی
1399/12/26

رژیم غذایی مدیترانه ای برای سومین سال متوالی ، طبق رتبه بندی بین المللی مواد غذایی ، به عنوان بهترین رژیم کلی انتخاب شده است.

رژیم مدیترانه ای در رتبه اول

در سال 2018 ، رژیم غذایی مدیترانه ای در رتبه 1 بهترین رژیم غذایی برای درمان بیماری های مربوط به فشار خون قرار گرفت.
علیرغم محبوبیت رژیم کتو ، که به خوردن سبزیجات و چربی های سالم متکی است ، فقط در طبقه بندی رژیم ها موقعیت های پیشرفته ای را اشغال می کند ، زیرا باعث کاهش سریع وزن می شود که همراه با مشکلات سلامتی است و رژیم مدیترانه ای موفق شد تعادل بین کاهش وزن را به دست آورد و درمان مشکلات سلامتی.
متخصصان تغذیه مجموعه ای از معیارها را برای طبقه بندی رژیم های غذایی ، مانند سهولت پیروی از برنامه ، کاهش وزن در کوتاه مدت و بلند مدت ، کامل بودن رژیم غذایی بدون اجتناب از عناصر سالم ، ایمنی رژیم غذایی و توانایی آن برای کنترل ، در نظر گرفته اند. سطح قند و بیماری های قلبی ، و سپس رژیم غذایی مدیترانه ای با توجه به این معیارها در رده بندی قرار گرفت.
اگر به دنبال یک رژیم ایده آل هستید که به کاهش وزن و درمان مشکلات سلامتی کمک کند ، پس رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است برای شما مناسب باشد ، زیرا اصول غذایی سالم را با طعم های سنتی و روش های پخت و پز منطقه مدیترانه مخلوط می کند.
رژیم مدیترانه ای

چرا رژیم مدیترانه ای؟

علاقه به رژیم غذایی مدیترانه ای از دهه 1960 شروع شد ، با بیماری عروق کرونر قلب در کشورهای مدیترانه ای ، مانند یونان و ایتالیا ، مرگ و میر کمتری نسبت به ایالات متحده و شمال اروپا داشت. مطالعات بعدی نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای با عوامل خطر کمتری برای بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.
بر اساس وب سایت MayoClinic ، رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از برنامه های غذایی سالم است که توسط دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها برای ارتقا health سلامت و جلوگیری از بیماری های مزمن توصیه می شود .

همچنین توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک رژیم غذایی سالم و پایدار شناخته شده است.

این رژیم غذایی بر اساس غذاهای سنتی کشورهای همسایه مدیترانه است ، اگرچه تعریف واحدی از رژیم مدیترانه ای وجود ندارد ، اما معمولاً غنی از سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل ، لوبیا ، مغزها ، دانه ها و روغن زیتون است.

مواد اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای شامل موارد زیر است:
مصرف روزانه سبزیجات ، میوه ها ، غلات کامل و چربی های سالم
مصرف هفتگی ماهی ، مرغ ، لوبیا و تخم مرغ
بخشهای متوسطی از محصولات لبنی ضمن کاهش مصرف گوشت قرمز

کدام رژیم موثر است؟

رژیم نیمه گیاهی

اساس رژیم غذایی دریای سفید سبزیجات ، میوه ها ، گیاهان ، مغزها ، حبوبات و غلات کامل است.

وعده های غذایی بر اساس غذاهای گیاهی تهیه می شوند ، در حالی که میزان فرآورده های لبنی ، مرغ ، تخم مرغ ، و همچنین غذاهای دریایی و همچنین غذاهای دریایی را بخاطر بسپارید. در مقابل ، گوشت قرمز به مقدار کم و به ندرت خورده می شود.

و روغن زیتون منبع اصلی چربی های اضافه شده در رژیم دریای سفید است. چربی های اشباع نشده تک ، که برای کاهش سطح کلسترول کل و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد کار می کنند ، فراهم می کند. آجیل و دانه ها همچنین حاوی چربی های اشباع نشده تک هستند.

از مصرف نوشیدنی ها و غذاهای شیرین شده با شکر ، گوشت های فرآوری شده و روغن های تصفیه شده و غلات فرآوری شده که حاوی ماکارونی و کالاهای پخته هستند باید به طور کامل خودداری شود.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
فواید و مضرات باور نکردنی سویا
سلامت و زیبایی
فواید و مضرات باور نکردنی سویا

سویا به عنوان یک منبع غذایی قدرتمند و پرفایده، در بسیاری از سبدهای غذایی جهانی قرار دارد. این محصول، با داشتن فواید باورنکردنی برای سلامتی، به عنوان یکی از پرمصرف ترین منابع غذایی در بسیاری از کشورها شناخته شده است.

فواید گیلاس برای سلامتی
سلامت و زیبایی
فواید گیلاس برای سلامتی

استرس اکسیداتیو منجر به ایجاد بسیاری از بیماری های التهابی می شود که انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و گیلاس منبع غنی ویتامین C و پلی فنول ها است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

برنج سیاه چیست؟ | فواید و مضرات برنج سیاه برای سلامتی
سلامت و زیبایی
برنج سیاه چیست؟ | فواید و مضرات برنج سیاه برای سلامتی

برنج سیاه رنگ بنفش مایل به سیاه خود را از رنگدانه ای به نام آنتوسیانین دریافت می کند که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. در چین باستان، آن را به قدری منحصر به فرد و مغذی می دانستند که برای همه ممنوع بود، مگر خانواده های سلطنتی! به لطف طعم ملایم، بافت نرم و فواید تغذیه ای فراوان، امروزه در بسیاری از غذاهای سراسر جهان یافت می شود.

فواید آووکادو و ارزش غذایی آن
سلامت و زیبایی
فواید آووکادو و ارزش غذایی آن

در سال‌های اخیر، میوه آووکادو به دلیل داشتن عناصر مغذی و دارای طعم خوشمزه، به یکی از مواد اصلی در بسیاری از آشپزخانه‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی فواید آووکادو و ارزش غذایی آن می پردازیم

مهمترین فواید روزه برای سلامتی و تقویت ایمنی بدن
سلامت و زیبایی
مهمترین فواید روزه برای سلامتی و تقویت ایمنی بدن

روزه گرفتن شامل مجموعه ای از فواید سلامتی و جسمانی است که ممکن است برخی از آن غافل باشند. در طول مقاله ما به این موضوع می پردازیم که آیا روزه گرفتن در ماه رمضان برای سلامتی مفید است یا خیر.

فواید کرفس
سلامت و زیبایی
فواید کرفس

کرفس فواید و مواد مغذی بسیاری برای سلامتی دارد که به طرق مختلف سلامت بدن را ارتقا می دهد.

معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات