ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

چرا رستوران‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کنند؟

رستورانگردی
1399/10/06

شبکه های مجازی یکی از انقلابی‌ترین دستاوردهای بشری در تاریخ تکنولوژی است. شبکه‌های مجازی با افزودن ابعاد جدیدی به اینترنت، شیوه جدیدی به ارتباطات، تفکر و بازاریابی بشر اضافه کرد. جهان هم‌اکنون در میانه راه نخستین تغییر پلتفرم طی 50 سال اخیر قرار دارد که در این دوره زمانی مردم بیش از آنکه از رسانه‌ای ماننده تلویزیون استفاده کنند، از تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. در طی سال‌های اخیر همچنین رستوران‌های محلی بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند اما همچنان کمبودی به اسم استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی از طریق این رسانه‌ها به شدت احساس می‌شود.

در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا رستوران‌های امروزی برای بازاریابی و جذب مشتری بیشتر به شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند.

  1. تبلیغات و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغاتی، به شدت مقرون به صرفه است. همین مساله نیز باعث شده تا به دلیل فراگیر شدن شبکه‌های مجازی، استفاده از روش‌های قدیمی تبلیغاتی نیز رو به افول رفته است. در دسترس بودن و توجیه اقتصادی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و همینطور قابلیت جذب مخاطب بیشتر در مقایسه با تبلیغات چاپی، رادیو و تلویزیون، مهمترین دلیل کوچ تبلیغات از فضای نستی به فضای مدرن امروزی است.
  2. بازاریابی از طریق شبکه‌های مجازی به شدت پویا است و برندها به همین دلیل در حال ساختن هویت خود در فضای اینترنت هستند. این مساله خود یکی از مهمترین عواملی است که مخاطبان و مشتریان خیلی سریع‌تر می‌توانند با آنها ارتباط بگیرند. هرچه این ارتباطات لحظه‌ای‌تر و سریع‌تر می‌شود ارزش آن برای رستوران‌های محلی هم بیشتر خواهد شد.
  3. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی یک فرصت بزرگ است اما متاسفانه بسیاری از رستوران‌ها در مواجهه با مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی استراتژی ضعیفی دارند. شبکه‌های اجتماعی رستوران‌ها نظیر فیسبوک یا اینستاگرام آنها اغلب سوت و کور است و ماه‌ها از تاریخ آخرین پست‌های آنها می‌گذرد. این رستوران‌ها همچنین تکنیک‌ها و ابزارهای بهینه‌سازی SEO را به کار نمی‌گیرند و از همه بدتر جامعه مخاطب خود را نمی‌شناسند. بنابراین، رستورانی که بتواند به طور مؤثر شبکه‌های اجتماعی خود را مجهز و به روز نگه دارد در مقایسه با رقبای خود فرصت قابل توجهی برای افزایش ثابت درآمد خود خواهد داشت.
  4. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به میزان قابل توجهی آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد. در این بین، شبکه‌های اجتماعی این امکان را به رستوران‌های محلی می‌دهد تا برند و محصول خود یعنی غذا که محرک‌ترین عامل مغز و اشتها برانگیزترین چیز روی کره خاکی است، بیشتر، به طور مداوم و بهتر در معرض دید مخاطب قرار گیرد.
  5. بازاریابی در شبکه‌های مجازی به شما یک مخاطب هدف هدیه می‌کند. در واقع مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین ابزار شبکه‌های اجتماعی همین است یعنی همه ابزارهایی که کمک می‌کند تا بتوانید مخاطب هدف خود را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت پیدا کنید. پیدا کردن این مخاطب از طریق شیوه‌های سنتی بسیار دشوار است اما پیدا کردن مخاطب هدف با کمک ابزارهای شبکه اجتماعی به رشد سریع‌تر برند شما و در نهایت افزایش درآمد کمک می‌کند.

بنابراین، اگر شما هم صاحب رستوران هستید و احساس می‌کنید که شبکه‌های اجتماعی رستوران شما از کمبود استراتژی، نبود سیاست‌های حرفه‌ای یا نداشتن یک نیروی متخصص برای نگهداری و به روز رسانی رنج می‌برد،کم‌کم وقت آن رسیده تا با استفاده از نیروها و ابزارهای حرفه‌ای در این زمینه، با هزینه‌ای به مراتب کمتر از سایر شیوه‌های تبلیغاتی، درآمد خود را به شدت افزایش دهید و گوی سبقت را از رقبای محلی و حتی فراتر از محله خود بربایید.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
ایتالیا
رستورانگردی
ایتالیا

یکی از بخش های جذاب سفر به نقاط مختلف دنیا، تست کردن غذاهای محلی آن منطقه میباشد. در این مقاله به ایتالیا سفر خواهیم کرد.

5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا
رستورانگردی
5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا

از گذشته های دور در چندید کشور جهان رستوران هایی قرار داشت که امروزه دیگر اثری از آنها به جا نمانده است. اما 5 رستوران در دنیا توانسته اند اصالت و محبوبیت خود را از گذشته تا امروز حفظ کرده و به مکانی توریسیتی تبدیل شوند.

رستوران های قدیمی تهران را بشناسید
رستورانگردی
۵ رستوران مشهور برلین
رستورانگردی
رستوران کلاسیک با دیزاین سنتی!
رستورانگردی
چرا رستوران‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کنند؟
رستورانگردی
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات