ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا

رستورانگردی
1402/01/14

از گذشته های دور در چندید کشور جهان رستوران هایی قرار داشت که امروزه دیگر اثری از آنها به جا نمانده است. اما 5 رستوران در دنیا توانسته اند محبوبیت خود را از گذشته تا امروز حفظ کرده و به مکانی توریسیتی تبدیل شوند. در ادامه به شرح این رستوران ها خواهیم پرداخت.

رستوارن سنت پیتر در اتریش

رستوران سنت پیتر قدیمی ترین رستوران تاریخ است و قدمت آن به سال 803 در شهر سالزبورگ برمی گردد. این رستوران توانسته برای چندین قرن در اتریش شهرت زیادی به دست آورد و تا به امروز ساختار اصلی و اصالت خود را حفظ نموده است. رستوران سنت پیتر به جایگاهی برای توریست ها نیز تبدیل شده و طرفدارانی از سراسر اتریش و دیگر کشور ها جذب نموده است.

رستوارن قدیمی سنت پیتر در اتریش

رستوران بیانی ویانگ در چین

رستوران بیانی دومین رستوران قدیمی جهان پس از رستوران سنت پیترمی باشد که در سال 1416 در پکن تأسیس شد. اگرچه ساختمان کوچکی که در گذشته از داخل آن مرغ و اردک برای مشتریان سرو می شد، تعطیل شده و کار نمی کند، اما همچنان عنوان قدیمی ترین رستوران اردک در پکن را حفظ کرده است.

رستوران قدیمی بیانی ویانگ در چین

رستوران ZOOM FRANCISCAN در سوئد

رستوران zoom franciscan دراستکهلم، پایتخت کشور سوئد وجود دارد. قدمت آن به سال 1421 بر میگردد که توسط گروهی از راهبان آلمانی احداث شد. این رستوران یکی از مکان‌های باستان‌شناسی به شمار می‌رود و بارها از جمله سال 1906 شاهد بازسازی های متعددی بوده است. مهم ترین چیزی که همچنان اصالت این رستوران را حفظ نموده، نوشیدنی های خاص این رستوران است که از گذشته تا به امروز تغییری در آن ایجاد نشده است.

سومین رستوران قدیمی دنیا، ZOOM FRANCISCAN در سوئد

رستوران هونک اورایا در ژاپن

رستوران هونک اوریا یکی از قدیمی ترین رستوران های شناخته شده در شهر کیوتو  است. این رستوران در سال 1465 تاسیس شد و از ابتدا به ارائه شیرینی های ژاپنی می پرداخت که هنوز هم به دلیل سرو آن شیرینی های مشهور، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. این رستوران برای چندین سال مکان مورد علاقه راهبان و امپراتوران بوده است.

رستوران هونک اورایا در ژاپن

رستوران LA TOUR ARGENT در فرانسه

این رستوران در بالاترین طبقه هتل La Tour Argent  می باشد که در سال 1582 در پاریس تاسیس شده است. این رستوران برای افراد سلطنتی تاسیس شده و به گفته برخی از افسانه ها، پادشاه هنری پنجم در گذشته یکی از پیشگامان این هتل و رستوران بوده است. این رستوران ویو بسیار قشنگی دارد، از طرفی منظره اردک هایی که در حال شنا در رودخانه هستند و از طرفی دیگر مشرف به کلیساهای نوتردام است.

رستوران LA TOUR ARGENT در فرانسه

برای مشاهده دیگر مقاله ها می توانید به وبلاگ ما مراجعه نمایید. 

 

ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
ایتالیا
رستورانگردی
ایتالیا

یکی از بخش های جذاب سفر به نقاط مختلف دنیا، تست کردن غذاهای محلی آن منطقه میباشد. در این مقاله به ایتالیا سفر خواهیم کرد.

5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا
رستورانگردی
5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا

از گذشته های دور در چندید کشور جهان رستوران هایی قرار داشت که امروزه دیگر اثری از آنها به جا نمانده است. اما 5 رستوران در دنیا توانسته اند اصالت و محبوبیت خود را از گذشته تا امروز حفظ کرده و به مکانی توریسیتی تبدیل شوند.

رستوران های قدیمی تهران را بشناسید
رستورانگردی
۵ رستوران مشهور برلین
رستورانگردی
رستوران کلاسیک با دیزاین سنتی!
رستورانگردی
چرا رستوران‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کنند؟
رستورانگردی
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات
  • قدیمی ترین رستوران دنیا که امروزه نیز فعالیت دارد چه نام دارد؟