ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

ایتالیا

رستورانگردی
1402/01/27

غذاهای ایتالیا

غذا های ایتالیایی بسیار معروفی در جهان هستند، ایتالیا را یکی از جنس های برجسته آشپزی میدانند. در ادامه به برخی از غذاهای ایتالیای معروف پرداخته ایم:

پاستا

پاستا از معروف ترین غذاهای ایتالیایی است که با طعم ها و طرق مختلفی پخته می شود؛ پاستا انواع مختلفی دارد که با انواع مختلفی از سس ها تهیه میشود.

پیتزا

پیتزا های ایتالیا در نقاط مختلف دنیا شناخته شده است و معروف ترین و خوش طعم ترین پیتزا ها را میتوانید در ایتالیا تجربه کنید. بیس تهیه پیتزا ایتالیایی با استفاده از نان باریک و لایه ای از سس گوجه فرنگی و پنیر موزارلا تهیه میشود که انواع مختلفی دارد.

ریزوتو

ریزوتو با استفاده از برنج اربوریو، انواع سبزیجات، مرغ یا میگو و پنیر پارمزان تهیه می شود. مواد را در قابلمه ای با حرارت پائین قرار داده تا به آرامی پخته شود.

آنتی پاستی

آنتی پاستی از دیگر غذاهای معروف ایتالیای است که با استفاده از برگ ها نان لوبیا، گوشت، پنیر پارمزان و سبزیجات تهیه میشود. این غذای لذیذ به همراه سس تماتو و یا سس روغن زیتون سرو  میشود.

اسپاگتی

اسپاگتی کاربونارا از دیگر غذاهای معروف ایتالیا میباشد که اصالتا از رم، پایتخت ایتالیا میباشد. اسپاگتی با استفاده از تخم مرغ، بیکن، پنیر پارمزان، فلفل سیاه و نمک تهیه میشود.

میز ایتالیایی

آداب و رسوم غذاخوری در ایتالیا

ایتالیا مانند تمام نقاط جهان میتوان دارای آداب و رسوم متفاوتی باشد که در ادامه به اصول و قواعد کلی که در ایتالیا وجود دارد پرداخته ایم:

وعده های غذایی

در ایتالیا سه وعده غذایی یعنی صبحانه، ناهار و شام سرو میشود. در ایتالیا به صبحانه بسیار اهمیت می دهند و وعده مهمی میباشد که شامل نان، مربا، شیرینی، میوه و کافه است.

نوشیدنی

در ایتالیا آب معدنی و نوشیدنی هایی نظیر آبمیوه، چای، کافه بسیار رایج میباشد؛ میان وعده ها از انواع آبمیوه و میوه استفاده می کنند.

ترتیب غذاها

ایتالیا به ترتیب غذاها و ترکیبات غذایی بسیار اهمیت می دهد و عموما غذا را با آنتی پاستی یا ریزوتو شروع کرده و سپس غذای اصلی را که میتواند گوشت، ماهی، مرغ و .. سرو میکنند؛ سبزیجات و سالاد را در کنار غذای اصلی قرار می دهند. میوه یا دسر را نیز به عنوان غذای پایانی سرو میشود.
میتوان گفت معروفیت غذاهای ایتالیای به استفاده از مواد تازه و محلی در طبخ غذاها است. ایتالیایی ها معتقدند استفاده از مواد غذایی تازه و محلی در طعم و کیفیت غذاها بسیار تاثیر گذار میباشند.

دسر وغذاهای ایتالیایی

سفر به منطق مختلف ایتالیا

میتوان گفت غذاهای ایتالیایی از بهترین غذاهای دنیا است؛ اگر از سمت شمال به جنوب ایتالیا سفر کنید، غذاها به ترتیب از غذاهای برنجی به غذاهای مبتنی بر گندم تبدیل میشوند که تمامی آنها طعم و عطر بی نظیری دارند.
البته به جهت قرار گیری ایتالیا در مناطق ساحلی، انواع غذاهای دریایی را میتوانید در سراسر کشور داشته باشید؛ سبزیجات و میوه های لذیذ ایتالیا نیز بسیار معروف میباشد.
برخی افراد معتقدند که بهترین و خوش طعم ترین غذاهای ایتالیا را میتوان در منطقه بولونیا، خانه تورتلینی و پروشوتو پیدا کرد؛ غذاهای بولونی دستور پخت پیچیده ای دارند.
غذاهای فلورانسی و توسکانی با گوشت، لوبیا،روغن زیتون، انواع گیاهان دارویی و سیر پخته میشوند.
منطقه لومبارد به انواع غذاهای گوشتی و خصوصا گوشت بره معروف میباشد.
پولنتا و رم به انواع طعم های شگفت انگیز پاستا، گوشت و سبزیجات معروف هستند.
اگر طرفدار غذاهای دریای هستید باید به سمت منطقه ونتو سفر کنید، ونتو پر از غذاهای دریایی خوش طعم و لذیذ است که از معروف ترین آن میتوان به ماهی های سرخ شده و بی نظیر ان در دریایی آدریاتیک اشاره کرد.
در پایان در جنوب ایتالیا میتوانید خانه پیتزا، سبزیجات تازه مزرعه، انجیر، روغن زیتون و انواع گیاهان دارویی و خوراکی را پیدا کنید.

منبع: غذاچی

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
ایتالیا
رستورانگردی
ایتالیا

یکی از بخش های جذاب سفر به نقاط مختلف دنیا، تست کردن غذاهای محلی آن منطقه میباشد. در این مقاله به ایتالیا سفر خواهیم کرد.

5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا
رستورانگردی
5 تا از قدیمی ترین رستوران های دنیا

از گذشته های دور در چندید کشور جهان رستوران هایی قرار داشت که امروزه دیگر اثری از آنها به جا نمانده است. اما 5 رستوران در دنیا توانسته اند اصالت و محبوبیت خود را از گذشته تا امروز حفظ کرده و به مکانی توریسیتی تبدیل شوند.

رستوران های قدیمی تهران را بشناسید
رستورانگردی
۵ رستوران مشهور برلین
رستورانگردی
رستوران کلاسیک با دیزاین سنتی!
رستورانگردی
چرا رستوران‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کنند؟
رستورانگردی
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات