ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

مواد غذایی که در طول تاریخ باعث ایجاد جنگ شده اند

اخبار و تازه ها
1399/12/26

همه جنگ هایی که در طول تاریخ به وقوع پیوست به دلایل سیاسی و درگیری های میدانی نبود ، زیرا بسیاری از دلایل دیگر – برخی از آنها ساده و پیش پا افتاده ، جرقه جنگ بین ملت ها را برافروخت. یکی از دلایل وقوع جنگ در تاریخ ، غذا بود!

وقتی می گوییم غذا دلیل جنگ ها بوده است ، منظور ما گرسنگی نیست ، بلکه دلایلی است کاملا بی ضرر بوده اند! بیشتر جنگ های غذایی به دلیل سو تفاهم است و در موارد دیگر ، غذا به عنوان بهانه مناسب در اختلافات منطقه ای مورد استفاده قرار گرفته است.

در این مقاله ، ما در مورد 10 جنگ تاریخی که بین ملتها بر سر غذا شروع شده صحبت می کنیم!

جنگهای تاریخی که به دلیل غذا رخ داده اند!

جنگ دولت استرالیا با پرندگان ایمو بر سر محصولات غذایی

در دهه 1930 ، افزایش جمعیت EMU (نوعی پرنده که قادر به پرواز نیست) باعث خرابی مزارع محصولات در استرالیای غربی شد. کشاورزان منطقه از جانبازان جنگ جهانی اول بودند و دولت در ازای خدمات آنها به آنها زمین داد. برای جلوگیری از فاجعه ، دولت استرالیا به این پرندگان اعلان جنگ کرد.

دولت استرالیا ارتش خود را در حوالی پرت جمع کرده است و ارتش در میدان جنگ با پرندگان روبرو می شود. به دلیل هجوم پرندگان به روشی تصادفی ، ارتش فقط 10-12 پرنده را از گله 1000 نفر كشت. این خبر توسط مطبوعات به صورت خنده دار گزارش شد. در پایان ، ارتش ناامید بازگشت و مهمات خود را در دست کشاورزان گذاشت ، تا آنها خودشان پرندگان را شلیک کنند.

دولت استرالیا ارتش خود را در حوالی شهر پرث (Perth) جمع کرده و خود را در میدان جنگ با پرندگان دید. به دلیل هجوم پرندگان به روشی تصادفی ، ارتش فقط 10-12 پرنده را از گله 1000 نفر كشت. این خبر توسط مطبوعات به صورت خنده دار گزارش شد. در پایان ، ارتش ناامید بازگشت و مهمات خود را در دست کشاورزان گذاشت ، تا آنها خودشان به پرندگان شلیک کنند.

مواد غذایی که در طول تاریخ باعث ایجاد جنگ شده اند

 

جنگ شیرینی

پس از استقلال مکزیک از اسپانیا ، این کشور در هرج و مرج قرار گرفت. غارت و آشوب گسترده باعث از بین رفتن مشاغل مختلفی از جمله کار شیرینی پزی فرانسوی ریمونتل در سال 1838 شد.

ریمونتل از دولت مکزیک خواست که خسارت وی را جبران کند و او پرونده خود را به دولت فرانسه برد. فرانسه از ریمونتل به عنوان نقطه شروع برای مطالبه 600000 پزو از مکزیک به عنوان غرامت به شیرینی فروشی استفاده کرد ، اما دولت مکزیک حتی یک پنی پرداخت نکرد. فرانسه با کشتی های جنگی بندرهای مکزیک را محاصره کرد و به شهر وراکروز حمله کرد. مکزیک به فرانسه اعلان جنگ داد و ارتش را به خدمت گرفت. سرانجام ، انگلیس میان دو کشور با واسطه و آتش بس میانجیگری کردند و مکزیک 600000 پزو به فرانسه پرداخت کرد.

حمله رم به مصر به خاطر غلات

در سال 30 قبل از میلاد ، کلئوپاترا درگذشت ، و شرایط مصر ناپایدار بود و می توانست از آن استفاده کند. رومی ها این کار را انجام دادند ، پادشاهی را اشغال کردند و قرن ها از آن به عنوان وسیله ای برای به دست آوردن غلات و نان استفاده کردند. حتی این منطقه به دلیل ثروت غلات “سبد نان” نامیده می شد.

جنگ نمکی که باعث کشته شدن پاپ شد

در سال 1482 جنگی در ایتالیا آغاز شد به نام جنگ فرارا که به آن جنگ نمک نیز می گویند. جنگ فرارا بر سر تجارت نمک انجام شد ، که طبق یک توافق نامه تجاری فقط به ونیز محدود شد. شخصی به نام ارکول با فروش نمک در فرارا این توافق نامه را نقض کرد. پاپ سیکستوس چهارم از این موضوع مشتاق بود و به همراه متحدان ونیزی خود ، به ارکول اعلان جنگ داد. جنگ هنگامی پایان یافت که اركول بدون كمك سیكستوس با ونیز مذاكره كرد. پاپ چنان عصبانی بود که بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

اولین جنگ قبیله سیو به دلیل مرگ یک گاو

در سال 1854 ، یک توافق صلح بین مهاجران مهاجر سفید پوست ، بسیاری از آنها مورمون ، و قبیله بومی Sioux از نبراسکا منعقد شد. اما صلح دوام نیاورد.

در آنچه اکنون وایومینگ است ، یک گاو مورمون از گله دور شد و توسط یک ساکن محلی کشته شد. پاسخ آمریکا ویرانگر بود. جایی که سربازان برای دستگیری مسئول Sioux به آنجا رفتند و سرانجام رهبر قبیله را کشتند. در پاسخ ، این قبیله 27 سرباز را کشت ، اقدامی که مطبوعات به عنوان یک کشتار جمعی توصیف کردند. جنگ های Sioux دنبال شد ، همه به این دلیل که مورمون ها نمی توانستند برخی از گاوها را کنترل کنند.

اختلافات کره شمالی و جنوبی در مورد خرچنگ آبی

کره شمالی و کره جنوبی از زمان تقسیم در سال 1945 از یک رابطه سالم برخوردار نبوده اند. دو کره بر سر خرچنگهای آبی که در آبهای مورد ادعای دو کشور زندگی می کنند جنگ کرده اند. این یک جنگ به خودی خود نبود ، بلکه یک مبارزه شدید بر سر چیز کمی بود.

دریای زرد که بین دو کره و چین واقع شده است ، در سال 1999 و 2002 شاهد دو درگیری خونین بر سر خرچنگ بود. در هر دو مورد ، شکارچیان غیرمجاز کشورهای مخالف در حال انتقال خرچنگ در مناطق ممنوعه دیده شده اند. خشونت در پی داشت. البته ، جنگ برای خرچنگ به یک مسئله بسیار عمیق تر ، که اختلافات مرزی و ادعای حاکمیت است ، اشاره دارد ، اما واقعیت همچنان باقی است که ارزش خرچنگ آبی به عنوان یک کالای غذایی باعث خشونت می شود.

مهمانی چای بوستون

در دهه 1870 ، انگلیس کالاهایی مانند تمبر ، ادویه و چای را به مستعمرات آمریکا پرداخت می کرد و استعمارگران از این امر راضی نبودند. بنابراین ، بعضی از مردان به اصطلاح Sons of Liberty تصمیم گرفتند که به انگلیس آنچه را که واقعاً در مورد مالیات باور دارند به بهترین نحو که می دانند نشان دهند و دسته ای چای را در بندر بوستون انداختند. این رویداد به طور نمادین “مهمانی چای بوستون” لقب گرفت که در ابتدا انقلاب آمریکا را آغاز کرد.

غذا هایی که در طول تاریخ باعث ایجاد جنگ شده اند

قحطی برنج در ویتنام و جنگ هندوچین

در سال 1945 ، قحطی برنج در ویتنام منجر به کشته شدن دو میلیون نفر شد. قحطی نتیجه ادامه جنگ جهانی دوم ، بلایای طبیعی ، اشغال فرانسه و ژاپن بود. توزیع ، حمل و نقل و مالیات سنگین برنج ضعیف بود. شورشیان محلی ویتنامی با تشویق به غارت انبارهای برنج و امتناع از پرداخت مالیات ، تصمیم به اقدام گرفتند. این سرانجام به جنگ تمام عیار هندوچین منجر شد.

درگیری ایالت میسوری و آیووا

در اواخر دهه 1830 ، میسوری و آیووا بر سر یک نوار کوچک زمین به شدت مورد مناقشه قرار گرفتند. میسوری خواستار مالیات بر روی زمین شد ، و آیووا امتناع کرد. باجگیران در میسوری تعدادی از درختان زنبور عسل با ارزش را برای پرداخت قطع کردند. در پی این اقدام تهاجمی ورود به سیستم ، شبه نظامیان در هر دو طرف جمع شده اند. خوشبختانه دیوان عالی کشور قبل از خونریزی این حادثه را حل و فصل کرد.

جنگ گرم هلند و پرتغال

در اوایل قرن هفدهم ادویه جات توسط هلندی و پرتغالی تجارت می شد ، این یک تجارت سودآور بود و منابع دریایی گسترده ملت ها به تسلط آنها بر بازار بین المللی کمک می کرد.

هر دو کشور برای تقویت قدرت تجاری و اقتصادی خود شرکت های بازرگانی تأسیس کردند که منجر به رقابت شدید شد. سرانجام ، هلندی ها به مراکز تجاری پرتغالی در سراسر آفریقا ، آسیا و آمریکا حمله کردند. بدین ترتیب جنگ هلند و پرتغال آغاز شد که بیش از 60 سال به طول انجامید.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا
اخبار و تازه ها
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا

غذا یکی از نیازهای اولیه زندگی است و ما برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم، هر موجود زنده ای برای به دست آوردن انرژی، غذا مصرف می کند. همه دوست دارند برخی از با ارزش ترین مواد غذایی دنیا را بچشند.

غذاهای سنتی هند
اخبار و تازه ها
غذاهای سنتی هند

کشور هند دارای غذاهای سنتی بسیار لذت بخش و همین طور تند میباشد، که همیشه برای افرادی که غذاهای تند در لیست غذاهای مورد علاقه شان بوده بسیار لذت بخش است.

رستوران های زنجیره ای در جهان
اخبار و تازه ها
رستوران های زنجیره ای در جهان

رستوران های زنجیره ای مجموعه ای از رستوران های مرتبط در مکان های مختلف است؛ در زمان حال بسیار راحت تر از گذشته میتوان تشخیص داد مردم در سر تاسر جهان به دنبال چه نوع غذایی هستند.

از کمبود خواب چه می دانید؟
اخبار و تازه ها
معروف ترین جشنواره های غذا در سراسر جهان
اخبار و تازه ها
گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان
اخبار و تازه ها
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات