ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

از کمبود خواب چه می دانید؟

اخبار و تازه ها
1400/03/12

کمبود خواب عملکردهای بدن را مختل می کند و قادر به جذب قند نیست ، که منجر به افزایش وزن می شود.

کمبود خواب و عواقب آن
افزایش ناگهانی مدت خواب در آخر هفته نشان می دهد که شما چقدر به آن نیاز دارید.

بیشتر افراد از کمبود خواب رنج می برند ، که بر سلامت روحی و جسمی آنها تأثیر منفی می گذارد. برای جلوگیری از این مسئله ، باید به برخی از سیگنال هایی که بدن می فرستد توجه کنید.

در این گزارش که توسط روزنامه فرانسوی LeFigaro منتشر شد ، کاساندر فرادلین گفت که بسیاری از مردم از آنچه به عنوان “بدهی خواب” معروف است ، رنج می برند ، این کمبود خواب است که با گذشت زمان افزایش می یابد. به گفته پروفسور پیر فیلیپ ، رئیس گروه داروی خواب در دانشگاه بوردو فرانسه ، مطالعات اخیر نشان داده است که افراد فرانسوی بین 25 تا 75 سال حداقل به 7 ساعت خواب در روز نیاز دارند. اگر کمتر بخوابیم بدان معنی است که ما از کمبود خواب رنج می بریم.

کم خوابی عواقب زیادی دارد. پروفسور پیر فیلیپ توضیح داد که “کمبود خواب عملکردهای بدن را مختل می کند و بدن خسته قادر به جذب قند نیست ، که منجر به افزایش وزن و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود.” برای جلوگیری از این عواقب ، باید به برخی از سیگنال های ظاهراً بی اهمیت بدن توجه کنید.

تاثیرات کمبود خواب بر احساسات

وقتی همکار خود را در راهرو میبینید و او همیشه جلوی شما لبخند میزند ممکن است این سوال را برای شما ایجاد شود که لبخند او تمسخر آمیز است؟ یا ممکن است فکر کنید کسی که با صدای بلند صحبت می کند نشانه عصبانیت او است؟ آیا تا به حال توجه کرده اید که رفتار دیگران در اطراف خود را نادرست متوجه شدید؟ پروفسور فیلیپ می گوید کمبود خواب بر احساسات تأثیر می گذارد و نحوه خواندن احساسات ابراز شده توسط دیگران در اطراف ما را تغییر می دهد ، و این ممکن است روابط شما با دیگران را تهدید کند.

احساس خستگی بعد از خواب

هنوز هم علی رغم ساعت طولانی خوابیدن بسیار احساس خستگی می کنید؟ پروفسور فیلیپ تأکید کرد که کمبود خواب احساس ناراحتی ایجاد می کند و این تصور را ایجاد می کند که مشکل از کمبود خواب نیست و فقط از خستگی است.

کمبود خواب و عواقب آن
احساس خواب آلودگی در صورت انجام ندادن کار زیاد نشانه قوی کمبود خواب است. (گتی ایماژ)

احساس خواب آلودگی بعد از اتمام کار

احساس خواب آلودگی هنگام خروج از دفتر کاری خود مستلزم در نظر گرفتن چند مورد است. به گفته پروفسور فیلیپ ، احساس خواب آلودگی بدون انجام دادن کار خاصی نشانه ای قوی از بدهی خواب است. خوابیدن هنگام احساس خستگی بسیار دشوار است فرد نیز برای به خواب رفتن وقت خود را صرف استراحت و تنفس می کند ، در حالی که این مورد نشان دهنده مشکلات خواب است.

چرت زدن بسیار موثر است

احساس انرژی بعد از چرت بیش از 10 دقیقه یکی از نشانه های نیاز بدن به خواب است. درصورتی که چرت زدن چند دقیقه ای برای تجدید انرژی مغز در طول روز یا بازیابی نشاط کافی باشد ، این یک هشدار است.

پروفسور پیر فیلیپ توضیح داد ، چرتی که به محض بیدار شدن ناگهان ما را فعال می کند ، نشان دهنده بدهی خواب است. همچنین چرت زدن فریبنده است ، زیرا شخص معتقد است که این امر مربوط به خستگی است ، در حالی که نیاز به آن ناشی از کمبود آن است. در صورت داشتن ریتم خواب نامنظم چرت زدن مشکل اصلی را حل نمیکند.

کمبود خواب و عواقب آن
لذت بردن از چرت چند دقیقه ای برای تجدید انرژی مغز در طول روز یا بازگرداندن نشاط کافی است (آژانس خبری آلمان)
در تعطیلات دو ساعت دیرتر از حد معمول بیدار شوید
آیا آخر هفته ها 2 یا 3 ساعت دیرتر از حد معمول بیدار می شوید و آیا هر روز هفته ساعت 7 صبح بیدار می شوید؟ به گفته پروفسور فیلیپ ، افزایش ناگهانی مدت خواب در آخر هفته ها نشان می دهد که چه مقدار کمبود خواب دارید و ساعات خواب در طول هفته کافی نیستند. این فاصله خواب بین هفته و آخر هفته باعث اختلال در کار بدن می شود.

کلیدهای درمانی

رفع بدهی های خواب مستلزم رعایت یک ریتم منظم و تنظیم هرچه بیشتر ساعت های خواب و بیداری است. اجرای این استراتژی ممکن است مدتی طول بکشد ، اما ممکن است اندازه بدهی خواب را کنترل کند.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا
اخبار و تازه ها
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا

غذا یکی از نیازهای اولیه زندگی است و ما برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم، هر موجود زنده ای برای به دست آوردن انرژی، غذا مصرف می کند. همه دوست دارند برخی از با ارزش ترین مواد غذایی دنیا را بچشند.

غذاهای سنتی هند
اخبار و تازه ها
غذاهای سنتی هند

کشور هند دارای غذاهای سنتی بسیار لذت بخش و همین طور تند میباشد، که همیشه برای افرادی که غذاهای تند در لیست غذاهای مورد علاقه شان بوده بسیار لذت بخش است.

رستوران های زنجیره ای در جهان
اخبار و تازه ها
رستوران های زنجیره ای در جهان

رستوران های زنجیره ای مجموعه ای از رستوران های مرتبط در مکان های مختلف است؛ در زمان حال بسیار راحت تر از گذشته میتوان تشخیص داد مردم در سر تاسر جهان به دنبال چه نوع غذایی هستند.

از کمبود خواب چه می دانید؟
اخبار و تازه ها
معروف ترین جشنواره های غذا در سراسر جهان
اخبار و تازه ها
گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان
اخبار و تازه ها
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات