ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا

اخبار و تازه ها
1402/01/09

غذا یکی از نیازهای اولیه زندگی است و ما برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم، هر موجود زنده ای برای به دست آوردن انرژی، غذا مصرف می کند. همه دوست دارند برخی از با ارزش ترین مواد غذایی دنیا را بچشند. اما درک مردم  از اصطلاح "غذای گران قیمت"  بسیار متفاوت است. برای برخی، غذای گران قیمت به معنای مقداری ماهی قزل آلا قرمز است و برای برخی دیگر، میوه های کمیاب و گران قیمت است که می خواهند امتحان کنند. در ذیل 10 مورد از خوراکی و مواد غذایی های گران قیمت دنیا بیان شده است.

زعفران

اگر می خواهید برنجتان زرد روشن باشد، باید از مقداری زعفران به عنوان چاشنی استفاده کنید. به زعفران طلای سرخ نیز می گویند، گرانی زعفران به این علت است که گل زعفران فقط یک یا دو هفته در پاییز رشد می کند.برداشت این گل به زحمت زیادی نیاز دارد زیرا جمع آوری و فرآوری آن به صورت دستی انجام می شود و برداشت و فرآوری یک کیلوگرم زعفران بسیار سخت و زمانبر است.

زعفران یا طلای سرخ

خاویار

خاویار  ماده ای است که یکی از نفیس ترین غذاهای بین المللی شناخته می شود و جابجایی و بسته بندی آن سخت است. از همه مهمتر خاویار فوق العاده کمیاب است و معروف ترین خاویار از ماهیان خاویاری است که در دریای خزر و دریای سیاه یافت شده است. متاسفانه در حال حاظر این ماهیان در خطر انقراض قرارگرفته و تعداد کمی از خاویار می تواند صید و  فروخته شوند. خاویار به قیمت هر کیلوگرم حدود 34500 دلار به فروش می رسد. 

خاویار گران قیمت ترین خوراکی

صدف

صدف همیشه غذای ثروتمندان نبوده است. در اوایل قرن نوزدهم صدف به اندازه سیب زمینی ارزان بود و منبع غذایی مهمی برای طبقات کارگر در جوامع ساحلی بود. صدف آنقدر فراوان بود که برای خرد کردن گوشت استفاده می شد. اما با افزایش قیمت صدف، از فراوانی تا کمیابی، تغذیه بیش از حد و آلودگی تأثیر مخربی بر ذخایر صدف و کمیابی آن داشته که باعث افزایش ارزش آنها شده است.

صدف، غذای لاکچری و گران قیمت

ترافل سفید

ترافل سفید در منطقه Piedmont در شمال ایتالیا یافت می شود، جالب اینجاست که گیاهان بسیار گران ترافل سفید بین ریشه برخی از درختان معمولی رشد نمی کنند، آنها از هر نوع ترافل دیگر کمیاب تر هستند و طعم و عطر شدیدی دارند. آنها به راحتی کشت نمی شوند، و بسیاری هستند که نسل ها برای کشت ترافل تلاش کرده اند. هنوز هم می توان آنها را از طبیعت تهیه کرد، اما با تلاش زیادی که برای یافتن و برداشت آنها انجام می شود باعث افزایش قیمت آنها می شود.

گیاه کمیاب ترافل سفید

قهوه Kopi Luwak

از نظر فنی، این  قهوه  فقط یک نوشیدنی است، اما با توجه به اینکه کیسه های قهوه کوبه به قیمت 700 دلار در هر کیلوگرم به فروش می رسد، مطمئناً ارزش صحبت در مورد آن را در لیست گران ترین غذاهای جهان دارد. دانه های قهوه آسیاب شده تا حدی هضم می شود و سپس توسط نخل آسیایی سیوت یا گربه سیوه دفع می شود و برخی معتقدند که فرآیند هضم قطعات و تخمیر ناشی از اسید معده حیوان باعث افزایش طعم قهوه می شود.

Kopi Luwak

فوی گراس

فوی گراس نوعی خمیر با ارزش است که از جگر اردک یا غاز تهیه می شود که تا ده برابر اندازه معمولی آن چاق شده است. این شیرینی دارای طعمی غنی، کره ای و لطیف است. این عمل به 2500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد، زمانی که مصریان باستان متوجه شدند که بسیاری از پرندگان را می توان از طریق تغذیه بیش از حد پروار کرد، اما امروزه، بسیاری از کشورها قوانینی علیه این عمل دارند و امروزه فوی گراس تولید، واردات یا فروخته می شود.

شیرینی فوی گراس

استیک ژاپنی

استیک ژاپنی تهیه شده از گوشت گاو ژاپنی یکی از لذیذترین و گرانترین غذاهای دنیاست. این گوشت دارای عطری شگفت انگیز و بافت معروف کره ای است. در ژاپن گوساله های نر مورد توجه تولید کننده این استیک قرار می گیرد. گوشت گاو حسابی ورز داده می شود و در کنار آن آبجو سرو می شود. موسیقی کلاسیک برای مشتریان پخش می شود و هزینه 1 کیلوگرم این نوع گوشت به 450 دلار می رسد.

استیک لذیذ ژاپنی

پنیر موس

پنیر  موس  یکی از گران ترین انواع پنیر در جهان است و تنها در یک مکان آن هم در مزرعه موس هاوس سوئد تولید می شود. موس پنیری سفیدی است که ظاهر آن یادآور پنیر فتا است. بسیار گران است و به حدود 1000 یورو در هر کیلوگرم می رسد و در مقادیر زیاد بسیار محدود تولید می شود. 

پنیر کمیاب موس

هندوانه دنسوکه

آیا تا به حال هندوانه سیاه دیده اید، هندوانه Densuke یکی از کمیاب ترین انواع هندوانه محسوب می شود و یک بار در یک حراجی در ژاپن به مبلغ بی سابقه 6100 دلار فروخته شد. هندوانه ای شش هزار دلاری را وقتی خرد می کنید هیچ فرقی بین آن و هندوانه سبز نمی بینید!

هندوانه دنسوکه

سوپ آشیانه پرنده قرمز

این غذا یک غذای چینی است که به شکل  سوپ است و معمولا در سه رنگ قرمز، سفید و زرد سرو می شود. سوپ قرمز به دلیل قیمت آن بسیار پرطرفدار است. البته این سوپ از مزارع آسیای جنوب شرقی تهیه می شود و با قیمت های شگفت انگیز فروخته می شود. در مورد طعم آن باید بگوییم که بسیار کمیاب و خوشمزه است و معمولاً سوپ قرمز بیش از 10000 دلار به فروش می رسد. 

سوپ آشیانه پرنده قرمز

برای مشاهده مقالات دیگر می توانید به سایت غذاچی مراجعه فرمایید.

ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا
اخبار و تازه ها
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا

غذا یکی از نیازهای اولیه زندگی است و ما برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم، هر موجود زنده ای برای به دست آوردن انرژی، غذا مصرف می کند. همه دوست دارند برخی از با ارزش ترین مواد غذایی دنیا را بچشند.

غذاهای سنتی هند
اخبار و تازه ها
غذاهای سنتی هند

کشور هند دارای غذاهای سنتی بسیار لذت بخش و همین طور تند میباشد، که همیشه برای افرادی که غذاهای تند در لیست غذاهای مورد علاقه شان بوده بسیار لذت بخش است.

رستوران های زنجیره ای در جهان
اخبار و تازه ها
رستوران های زنجیره ای در جهان

رستوران های زنجیره ای مجموعه ای از رستوران های مرتبط در مکان های مختلف است؛ در زمان حال بسیار راحت تر از گذشته میتوان تشخیص داد مردم در سر تاسر جهان به دنبال چه نوع غذایی هستند.

از کمبود خواب چه می دانید؟
اخبار و تازه ها
معروف ترین جشنواره های غذا در سراسر جهان
اخبار و تازه ها
گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان
اخبار و تازه ها
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات
  • گرانترین غذای دنیا چیست؟