ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

غذاهای سنتی هند

اخبار و تازه ها
1401/12/02

غذاهای هندی

غذا های سنتی هندی به جهت استفاده بسیار زیاد از گیاهان و ادویه های خانگی بسیار معطر، انواع مختلف شیرینی ها، سس های متنوع، غذاهای برنجی، سبزیجات و انواع مختلف نان های سنتی در سراسر جهان بسیار معروف هستند.

پاکورا

یکی از غذاهای هندی پاکورا میباشد، که از میان وعده های سرخ شده هندی است. پاکورا با استفاده از سبزیجاتی نظیر گل کلم، بادمجان، سیب زمینی و همچنین بصورت گوشت تهیه میشود. چاشنی های پاکورا آرد نخودچی، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و دیگر ادویه های چاشنی میباشد. پاکورا از میان وعده های اصیل هندی است که در نقاط مختلف هند میتوانید آنرا تست کنید؛ البته که پاکورا در فصل بهار رایج تر میباشد.

چات

چات بطور کلی شامل طیف وسیعی از غذاهای خیابانی هندی، میان وعده ها و غذاهای کوچکی است که معمولا طعم شور، تند، شیرین و ترش دارند؛ حتی میتوانند ترکیبی از تمامی این طعم ها  باشند. همان طور که گفته شد، چات ها بسیار کوچک هستند میتوان بعنوان میان وعده یا درکنار دیگر غذاها سرو شوند. در سراسر خیابان های هند میتوانید چات ها را پیدا کنید و نوش جان کنید.

پاراتا

پاراتا نوعی نان هندی است، که بصورت لایه لایه و به رنگ طلائی_ قهوه ای میباشد. پاراتا را معمولا برای صبحانه سرو میکنند که شامل آرد گندمی میباشد که در روغن مخصوص هندی و کره شفاف هندی پخته میشود. اغلب پاراتا ها با موادی مانند سیب زمینی آب پز، سیر، فلفل قرمز، پنیر و یا تربچه پر میشوند؛ همچنین گاهی با ترشی، ماست و چاشنی های خانگی مخصوص هندی ها سرو میشوند. حتی پاراتا میتوان در کنار غذاهای گوشتی و سبزیجاتی سرو شود.

آلو گبی

آلو گبی نوعی کاری خشک گیاهی است که با استفاده از آلو، گل کلم(گبی) و انواع مختلف ادویه های هندی تهیه میشود. ترکیبات رایجی که به آلو گبی اضافه میکنند کلونجی، برگ کاری، سیر، پیاز، زنجبیل، گشنیز، گوجه و نخود فرنگی میباشد.

مرغ کره

مرغ کره در یک ظرف پر از سس گوجه فرنگی با ادویه های ملایم و به صورت سنتی در تنور های سفالی پخته میشود. سس گوجه فرنگی با جوشاندن گوجه تازه، سیر و هل تهیه میشود. سپس سس را پس از سرد شدن پوره میشود و کره و ادویه های مختلف به آن اضافه میشود. تاریخچه این غذا برای سال 1950 در هلی میباشد.

دال تادکا

دال تادکا غذای کلاسیک بر پایه عدس میباشد که از مناطق شمالی هند سرچشمه می گیرد. دال تادکا انواع مختلفی دارد؛ رایج ترین نوع دال تادکا تهیه شده با نخود زرد خرد شده، سیر، زنجبیل، پیاز، گوجه، گارام ماسالا، فلفل قرمز، قیسی، زیره، گشنیز، زردچوبه و برگ شنبلیله است. دال تادکا به صورت گرم با برنج جیرا و روتی سرو میشود.

ماسالا دوسا

ماسالا دوسا از غذاهای سنتی جنوب هند بوده که در سراسر هند معروف میباشد؛ ماسالا دوسا از خمیری برنج خیس شده و عدس سیاه تهیه میشود که به صورت خمیری آسیاب شده و مخلوط میشود تا خمیری غلیظ ایجاد شود. این مخلوط با دانه شنبلیله غنی شده است که رنگ طلائی مایل به قهوه ای و بافتی ترد دارد.

منبع: غذاچی

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا
اخبار و تازه ها
گرانترین غذاهای دنیا | 10 مورد از مواد غذایی گران قیمت دنیا

غذا یکی از نیازهای اولیه زندگی است و ما برای به دست آوردن آن سخت تلاش می کنیم، هر موجود زنده ای برای به دست آوردن انرژی، غذا مصرف می کند. همه دوست دارند برخی از با ارزش ترین مواد غذایی دنیا را بچشند.

غذاهای سنتی هند
اخبار و تازه ها
غذاهای سنتی هند

کشور هند دارای غذاهای سنتی بسیار لذت بخش و همین طور تند میباشد، که همیشه برای افرادی که غذاهای تند در لیست غذاهای مورد علاقه شان بوده بسیار لذت بخش است.

رستوران های زنجیره ای در جهان
اخبار و تازه ها
رستوران های زنجیره ای در جهان

رستوران های زنجیره ای مجموعه ای از رستوران های مرتبط در مکان های مختلف است؛ در زمان حال بسیار راحت تر از گذشته میتوان تشخیص داد مردم در سر تاسر جهان به دنبال چه نوع غذایی هستند.

از کمبود خواب چه می دانید؟
اخبار و تازه ها
معروف ترین جشنواره های غذا در سراسر جهان
اخبار و تازه ها
گزارش سازمان ملل از هدر رفتن غذا در جهان
اخبار و تازه ها
معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات