ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

محبوب ترین غذا عربی

آشپزی
1401/11/08

محبوب ترین غذا عربی

موضوعی در مورد معروف ترین غذاهای محبوب جهان عرب و معروف ترین غذاهای محبوب نمادی برای هر کشور در نظر گرفته می شود. یکی از جاذبه های گردشگری مهم محسوب می شود. این فقط به طعم لذیذ محدود نمی شود، بلکه این غذاهای معروف آداب و رسومی هستند که تاریخ و تمدن کشور عربی را منعکس می کنند. کشورهای جهان عرب به خاطر غذاهای پرطرفدار متفاوتی که هر کشور عربی به آن متمایز است، ثروتمند و مشهور هستند و اینها از جمله غذاهای معروف هستند.

کوشاری مصری

کوشاری مصری معروف ترین غذای سنتی است. از برنج، عدس ابوجبه (عدس سیاه)، رشته، ماکارونی، نخود، پیاز تفت داده شده، سس گوجه فرنگی، سیر و سرکه تهیه می شود و یک غذای کامل تغذیه ای است و طعم آن بسیار لذیذ و پرطرفدار است. کوشاری یکی از محبوب ترین غذاهای مصر است.

کوشاری مصری از غذاهای محبوب مصری

فلافل مصری

Taameya یکی از غذاهای محبوب مصری است که ارزان بوده و در سراسر جمهوری عربی مصر پخش می شود. Taameya خمیری از جعفری، گشنیز، لوبیا و ادویه جات است، لوبیا را با ادویه و گوجه فرنگی به مدت طولانی روی حرارت ملایم جوشانده می شود و سپس فلافل ها را به صورت دیسکی در روغن سرخ کنید.

فلافل مصری از غذاهای معروف مصری

کبسه عربستان

کبسه یکی از محبوب ترین غذاها در عربستان سعودی است. بسیاری از کشورهای دیگر در جهان عرب آن را ترجیح می دهند، زیرا می دانند که دستور العمل های آن در خارج از پادشاهی عربستان سعودی در بسیاری از بازارها فروخته می شود. کبسه از برنج، گوشت گاو، گوسفند و مرغ تشکیل شده است و در گذشته فقط با گوشت بره پخته می شد. در حال حاضر، با توسعه آشپزی و دستور العمل ها، و به عنوان یک نوع تغییر. با مرغ، ماهی یا میگو نیز تهیه می شود. کبسه سعودی محبوب ترین غذا در جهان عرب است.

کبسه عربستان از غذاهای معروف عربستان

دلمه عراقی

دلمه دلمه از برگ انگور، با برنج و گوشت تهیه می شود. گوشت معمولاً دو برابر برنج است و علاوه بر آن کرفس و پیاز و ادویه و سس گوجه فرنگی است و غذای کاملی محسوب می شود. دلمه عراقی محبوب ترین غذا در جهان عرب است.

 دلمه عراقی از غذاهای معروف عراقی می باشد.

کاهی عراقی

کاهی یکی از غذاهای معروف عراق است که از نان خامه ای و خامه ای سبک تشکیل شده است. طعم لذیذی دارد و معمولا برای صبحانه مصرف می شود. کاهی یکی از محبوب ترین غذاهای عراق است.

  کاهی عراقی از غذاهای محبوب عراقی می باشد.

بریانی عراقی

بریانی یکی از محبوب ترین و محبوب ترین غذاها در عراق است. این برنج است که با مرغ یا گوشت پخته می شود و با بادام و گاهی اوقات با تخم مرغ پخته می شود.

   بریانی عراقی از غذاهای محبوب عراقی می باشد.

منصاف اردنی

منصاف یکی از غذاهای معروف و محبوب در اردن است. این غذا از غذاهای سنتی بادیه نشینان محسوب می شود و در مناسبت های خاص مصرف می شود.منصاف از گوشت بره با ادویه و سبزی تهیه می شود. آن را در ماست خشک ترشی می کنند و با برنج و دانه کاج می خورند.

  منصاف اردنی از غذاهای معروف عربی می باشد.

سالاد فتوش لبنانی

سالاد فتوش که یک سالاد متمایز است. سالاد فتوش حاوی بیش از پنج نوع سبزی است و از کاهو، گوجه فرنگی، خیار، تربچه و پیاز تهیه می شود. فلفل، نعناع، ​​آویشن سبز، جعفری، سماق، با آب لیمو مرکبات و روغن زیتون. و سرکه سیب و نان برشته به روش لبنانی با اضافه کردن ملاس انار.

  سالاد فتوش لبنانی از غذاهای معروف عربی می باشد.

کیبه شکم پر لبنانی

کیبه شکم پر یکی از غذاهای اصلی در غذاهای لبنانی و سوری است. کیبه از بلغور شسته و صاف شده و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. آن را ریز خرد می کنند تا مانند خمیر شود، سپس توپک می زنند و با گوشت بره چرخ کرده مخلوط با آجیل پر می کنند. مانند آجیل کاج یا بادام و سپس سرخ شده.

  کیبه شکم پر لبنانیاز غذاهای معروف عربی می باشد.

تمامی این غذاهایی که گفته شده است بخش از غذاهای آشپزی عربی می باشد که می توانید آن ها را در رستوران های عربی و بسیاری از رستورانهای تهران مشاهده کنید.

منبع:غذاچی

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
دستور تهیه استیک
آشپزی
دستور تهیه استیک

برش هاي گوشت گاو ، طباح يا استيک قطعاتي از گوشت هستند که به منظور بدست آوردن يک تکه گوشت نرم بر روي بافت ها بريده مي شوند و مي توان استيک را از مرغ ، ماهي يا گوشت گاو تهيه کرد و اين غذا را بسرخ کردن ، کباب کردن يا حتي براي ...

غذاهای ژاپنی
آشپزی
کوکی
آشپزی
کوکی

کوکی اسنک بسیار مقوی برای کیف مدرسه کودکان است چرا که با استفاده از مواد مغذی مانند موز تهیه شده و بصورت خانگی پخته میشود؛ همچنین میتوانید به همراه کودک دلبندتان این کوکی ها را آماده کنید.

دسر با خرما
آشپزی
دسر با خرما

با توجه به خواص بسیار بالای خرما، بهتر است در میان وعده های خود از خرما استفاده کنیم. خرما سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، مس، آهن، و کلسیم میباشد. خرما به سوخت و ساز بدن نیز کمک میکند.

ته دیگ
آشپزی
ته دیگ

ته دیگ همانطور که از نامش پیداست، موادی است که در ته قابلمه قرار می گیرد و بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد. ته دیگ در انواع مختلف با مواد مختلفی پخته میشود.

غذاهای نونی
آشپزی
غذاهای نونی

غذاهای نونی جایگزین خوبی برای غذاهای برنجی هستند، میتوانند گزینه خوبی برا شام و رژیم غذایی افراد باشند. چراکه بسیار سبک بوده ، سریع و براحتی تهیه میشوند. جهت تهیه غذاهای نونی با ما همراه باشید.

معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات