ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

سبک زندگی فعال

آشپزی
1400/03/22

مفهوم فعالیت بدنی طی 30 سال گذشته بارها اصلاح شده است. توصیه های بهداشت عمومی دستخوش تحولات بسیاری شده است. از تأکید بر اهمیت فعالیتها با شدت بالا ، از طریق اتخاذ فعالیتهایی با شدت متوسط ​​و سرانجام توصیه سبک زندگی فعال.

فعالیت بدنی شدید

در اواخر دهه 1970 ، فعالیت بدنی مرتبط با مزایای سلامتی شامل انجام فعالیت با شدت زیاد به مدت 20 دقیقه مداوم سه بار یا بیشتر در هفته بود. فعالیت های با شدت بالا به فعالیت های بدنی گفته می شود که باعث تعریق زیاد ، تنفس سریع و ضربان قلب مانند دویدن و شنا کردن می شود. در اواسط دهه 1990 ، توجه عمده ای به فعالیت های با شدت متوسط  شد و ​​تغییر عمده ای در مفهوم فعالیت بدنی ایجاد کرد. گزارش صادر شده توسط وزارت بهداشت و خدمات ایالات متحده بیان داشت که تمرین 30 تا 45 دقیقه ای با شدت متوسط در بیشتر روزهای هفته ، می تواند شما در رسیدن به سلامتی کمک کند.

سبک زندگی فعال

فعالیت بدنی با شدت متوسط

فعالیت با شدت متوسط ​​به فعالیت های بدنی گفته می شود که باعث تعریق کمتر ، تنفس متوسط ​​و ضربان قلب آهسته تر از فعالیت با شدت بالا مانند راه رفتن سریع می شود. آخرین دستورالعمل های مربوط به فعالیت بدنی مطابق با دستورالعمل های منتشر شده در سال 1996 است که طیف گسترده ای از گزینه ها را در مورد شدت و مدت فعالیت بدنی در اختیار ساکنان قرار می دهد. توصیه های اخیر به بزرگسالان سالم این گزینه را می دهد که حداقل برای 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشند یا برای 75 دقیقه در هفته به یک فعالیت بدنی شدید بپردازند ، یا هر ترکیب مشابه دیگری از فعالیت های متوسط ​​و شدید داشته باشند.

راهکار های داشتن زندگی پرتحرک

تا پایان دهه 1990 ، تمرکز متخصصان بهداشت بر ارتقا فعالیتهای بدنی مربوط به اوقات فراغت ، مانند شنا ، تنیس و سایر موارد بود. با این وجود ، متخصصان بهداشت با مطالعه عوامل محیطی که بر فعالیت بدنی تأثیر می گذارند ، علاقه سایر متخصصان مانند متخصصان تفریحی ، برنامه ریزان شهری و برنامه ریزان حمل و نقل را برای ارتقا فعالیت بدنی مورد توجه قرار داده اند. آنها علاقه مند بودند محله ها و خیابان ها را به گونه ای طراحی کنند که به افراد انگیزه دهد تا از نظر جسمی فعالیت کنند تا از ازدحام ترافیک ، حفظ محیط زیست و افزایش ارتباطات اجتماعی بین مردم استفاده کنند. کار این متخصصان مفهوم فعالیت بدنی را گسترش داده و شامل فعالیتهای روزمره است.

بر این اساس ، مفهوم “سبک زندگی فعال” در بسیاری از بخش ها ، از جمله بخش مراقبت های بهداشتی ، ظاهر و آغاز شد. به طور کلی ، سبک زندگی فعال به عنوان ترکیب انواع مختلف فعالیتهای بدنی در زندگی روزمره تعریف شده است. این مفهوم گسترده شامل فعالیت های بدنی مرتبط با خانه مانند نظافت منزل ، شستن اتومبیل، فعالیت های مربوط به کار مانند پیاده روی تا محل کار و بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور ، فعالیت های مربوط به حمل و نقل مانند پیاده روی به جای استفاده از اتومبیل برای رفتن به فروشگاههای اطراف و فعالیت های مربوط به سرگرمی مانند گذراندن اوقات فراغت با پیاده روی و تمرین در باشگاههای ورزشی است و برخی از محققان برای دستیابی به این مفهوم حداقل مدت زمان و دفعات لازم را تعیین می كنند. آنها معتقدند که این فعالیت بدنی معمول باید با هدف رسیدن به 30 دقیقه تجمعی در هر روز از هفته یا بیشتر روزها انجام شود.

نتیجه

در پایان ، ما بر ضرورت تمرین فعالیت بدنی و پرهیز از بی تحرکی تأکید می کنیم ، زیرا انجام هر مقدار فعالیت بدنی بسیار بهتر از عدم حرکت است. و افرادی که به هر میزان فعالیت بدنی انجام می دهند بدون شک سلامت تر از دیگران هستند. هر فرد باید مشتاقانه به اتخاذ یک سبک زندگی سالم و فعال در خانه و محل کار و  با انجام فعالیت های تفریحی باشد ، زیرا اتخاذ یک سبک زندگی فعال اولین قدم برای انجام فعالیت های بدنی متوسط ​​تا زیاد است.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
دستور تهیه استیک
آشپزی
دستور تهیه استیک

برش هاي گوشت گاو ، طباح يا استيک قطعاتي از گوشت هستند که به منظور بدست آوردن يک تکه گوشت نرم بر روي بافت ها بريده مي شوند و مي توان استيک را از مرغ ، ماهي يا گوشت گاو تهيه کرد و اين غذا را بسرخ کردن ، کباب کردن يا حتي براي ...

غذاهای ژاپنی
آشپزی
کوکی
آشپزی
کوکی

کوکی اسنک بسیار مقوی برای کیف مدرسه کودکان است چرا که با استفاده از مواد مغذی مانند موز تهیه شده و بصورت خانگی پخته میشود؛ همچنین میتوانید به همراه کودک دلبندتان این کوکی ها را آماده کنید.

دسر با خرما
آشپزی
دسر با خرما

با توجه به خواص بسیار بالای خرما، بهتر است در میان وعده های خود از خرما استفاده کنیم. خرما سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، مس، آهن، و کلسیم میباشد. خرما به سوخت و ساز بدن نیز کمک میکند.

ته دیگ
آشپزی
ته دیگ

ته دیگ همانطور که از نامش پیداست، موادی است که در ته قابلمه قرار می گیرد و بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد. ته دیگ در انواع مختلف با مواد مختلفی پخته میشود.

غذاهای نونی
آشپزی
غذاهای نونی

غذاهای نونی جایگزین خوبی برای غذاهای برنجی هستند، میتوانند گزینه خوبی برا شام و رژیم غذایی افراد باشند. چراکه بسیار سبک بوده ، سریع و براحتی تهیه میشوند. جهت تهیه غذاهای نونی با ما همراه باشید.

معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات