ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

بهترین میوه ها برای خانم های باردار کدامند؟

آشپزی
1400/03/10

در دوران بارداری ممکن است یک زن تمایل به خوردن شیرینی زیاد داشته باشد ، اما توصیه می شود به خوردن شیرینی به صورت دائمی و مکرر عادت نکند و در عوض توصیه به خوردن میوه می شود ، میوه ها یکی از خوراکی های مفید و سالم برای زنان باردار است، زیرا منبع غنی از مواد مغذی لازم در دوران بارداری هستند.

میوه های مناسب دوران بارداری

توت

توت منبع غنی کربوهیدرات ، ویتامین C ، فیبر غذایی است ، علاوه بر این حاوی مواد مغذی گیاهی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین است. لازم به ذکر است در صورت عدم ابتلا به دیابت بارداری در زنان باردار 50-60٪ کالری از کربوهیدرات ها به انرژی مورد نیاز تبدیل شده  و از جفت عبور می کند تا جنین را تغذیه کند.

میوه های مناسب دوران بارداری

سیب

سیب علاوه بر پتاسیم ، حاوی درصد زیادی فیبر غذایی ، ویتامین A و ویتامین C است و خوردن سیب در دوران بارداری ممکن است فواید زیادی برای سلامتی جنین فراهم کند.

سیب در دوران بارداری

لیمو

در بین بسیاری از خانم ها شناخته شده است که مصرف لیمو یا آب لیمو در رفع حالت تهوع مرتبط با بارداری نقش دارد و لیمو منبع غنی ویتامین C است. که ممکن است سیستم هضم را برای رفع یبوست تحریک کند ، اما در اینجا لازم به ذکر است که خوردن زیاد لیمو ممکن است باعث فرسایش مینای دندان شود ، بنابراین توصیه می شود بعد از خوردن آن دندان های خود را با آب بشویید.

لیمو در دوران بارداری

زردآلو

زردآلو حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم مانند ویتامین ها و مواد معدنی است که به رشد و نمو جنین کمک می کند و این مواد مغذی شامل ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E و کلسیم ؛ که به تقویت استخوان ها ، دندان ها و آهن کمک می کند و علاوه بر پتاسیم ، فسفر و سیلیکون ، در کاهش خطر ابتلا به کم خونی نیز نقش دارند.

بهترین میوه ها برای خانم های باردار

پرتقال

پرتقال یکی از بهترین منابع آب ، ویتامین C و فولات(یک ویتامین محلول در آب) است و این مواد مغذی به کاهش آسیب سلول و بهبود جذب آهن در بدن کمک می کند.

بهترین میوه ها برای خانم های باردار

انبه

انبه سرشار از ویتامین C و ویتامین A است. تا جایی که یک فنجان انبه خرد شده 100٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین C و بیش از 33٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین A را در بدن تأمین می کند و شایان ذکر است که کمبود ویتامین A در کودک ممکن است منجر به ضعف سیستم ایمنی وی و خطر افزایش ابتلا به عفونت تنفسی شود.

بهترین میوه ها برای خانم های باردار

گلابی

گلابی حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم برای بدن است. مثل فولات ، همچنین حاوی فیبرهایی است که علاوه بر محتوای پتاسیم ، در کاهش یبوست در دوران بارداری نقش دارد که علاوه بر تحریک تجدید سلول در بدن ، به حفظ سلامت قلب مادر و جنین نیز کمک می کند.

میوه های مناسب خانم های باردار

موز

موز یکی از میوه های خوشمزه، غنی در مواد مغذی است، زیرا موز حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی، مثل ویتامین B6 می باشد. یک موز با اندازه متوسط ​​25٪ نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 را تأمین می کند و این ویتامین علاوه بر تقویت سلامت سیستم ایمنی بدن ، به متابولیسم و رشد و نمو مغز کودک در دوران بارداری و شیردهی کمک می کند. موز همچنین حاوی ویتامین C ، ویتامین A و منیزیم است.

میوه های مناسب خانم های باردار

آناناس

آناناس فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد ، زیرا یکی از منابع غنی از ویتامین ها ، فیبرهای غذایی و مواد معدنی است. مانند منگنز ، ویتامین C ، فولات و آهن ، علاوه بر بسیاری از مواد مغذی دیگر که بدن برای نگه داشتن سلامت خود در دوران بارداری به آن نیاز دارد.

خوردن آناناس در دوران بارداری

پاپایا

پاپایا یک منبع غنی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فولات، فیبر است. پاپایای رسیده به کاهش یبوست، کنترل سوزش سر دل کمک میکند. میوه پاپایا یکی از غنی ترین منابع ویتامین A است ، همچنین منبع غنی از کاروتنوئیدها است که برای حفظ سلامت بینایی مهم هستند.

میوه های مناسب خانم های باردار

آووکادو

میوه ای است که حاوی چربی غیر اشباع (Monounsatched fat) است ، که به پشتیبانی از جذب بسیاری از ویتامین ها در میوه ها و سبزیجات کمک می کند ، زیرا احساس سیری را برای مدت طولانی تری در شما نگه میدارد ، لازم به ذکر است که میوه آووکادو منبع غنی از فولات و ویتامین B6 است که علاوه بر کاهش بیماری صبحگاهی برای زنان باردار ، از رشد بافت های سالم و مغز کودک نیز محافظت می کند.

میوه های مناسب خانم های باردار

انار

انار میوه ای است که فواید زیادی برای سلامتی فراهم می کند ، و ممکن است در دوران بارداری نیز مفید باشد ، زیرا منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی است. فولات علاوه بر خاصیت ضد التهابی که دارد ، باید توجه داشت که حاوی کلسیم است و گفته شده که در کاهش وقوع گرفتگی عضلات پا که مربوط به بارداری است ، کمک می کند.

بهترین میوه ها برای خانم های باردار

انگور

اشکال موجود در انگور ، رنگ ، اندازه های مختلف و طعم های شیرین و ترش این میوه ، منبع غنی از ویتامین K ، ویتامین C ، فولات ، فیبر است ، به علاوه حاوی فلاونوئید است. مانند ترکیب رسوراترول ، که اغلب در انگور قرمز یافت می شود ، این مواد مغذی در دوران بارداری مهم هستند.

بهترین میوه ها برای خانم های باردار

هندوانه

آب 91٪ از میوه هندوانه را تشکیل می دهد ، بنابراین برای تقویت گردش خون ، افزایش حجم خون در بدن و میزان مایع آمنیوتیک ، برای کاهش حالت تهوع و کاهش تورم در بارداری به آب نیاز است. علاوه بر این ، هندوانه حاوی کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

بهترین میوه ها برای خانم های باردار

مقدار توصیه شده میوه برای خانم های باردار

به زنان باردار توصیه می شود به طور متوسط روزانه میوه و سبزیجات را ​​به اندازه پیشنهادی میل کنند

  • یک فنجان میوه ، چه خام ، چه کنسرو شده و چه منجمد.
  • دو موز کوچک یا یک موز بزرگ.
  • نصف فنجان میوه خشک. یک میوه متوسط ​​تا بزرگ ، به عنوان مثال یک پرتقال بزرگ ، یک گلابی متوسط ​​، یا یک گریپ فروت ، یا دو عدد آلو بزرگ ، یا نصف سیب بزرگ.
  • یک فنجان آب میوه ، آب سبزیجات یا مخلوطی از سبزیجات و میوه های تازه.

نکاتی برای خوردن میوه در دوران بارداری

  • خانم باردار باید هنگام خوردن میوه ها مراقب باشد و اطمینان حاصل کند که قبل از خوردن ، میوه تمیز و عاری از آلودگی باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که میوه ها به خوبی در زیر آب شسته می شوند ، در غیر این صورت این امر باعث وجود انگلی در میوه های نشسته به نام توکسوپلاسما می شود که ممکن است باعث توکسوپلاسموز برای کودک شود.
  • استفاده از صابون یا شوینده های مصنوعی و محلول های سفید کننده برای شستن میوه ها خودداری کنید.
  • نواحی آسیب دیده میوه را ببرید ، زیرا این قسمت ها ممکن است حاوی تعداد زیادی باکتری باشند.
  • آب میوه های استریلیزه و فرآوری شده که به روش های استاندارد باکتری زدایی شدند بنوشید ، زیرا میوه ها ممکن است در هنگام برش یا پوست گرفتن برای ایجاد آب میوه های تازه در معرض احتمال آلودگی باکتری های مضر قرار بگیرند.
  • مراقب باشید میوه های تازه را دور از مکانهایی که گوشت خام در آنها نگهداری می شود ، نگهداری کنید.

مروری بر میوه ها و فواید آن برای زنان باردار

تغذیه خوب زن باردار در دوران بارداری به طور مثبتی بر رشد و نمو کودک تأثیر می گذارد ، و برخی از زنان ممکن است در ماه های اول بارداری از چندین مورد رنج ببرند. یکی از این موارد استفراغ و حالت تهوع است ، که ممکن است داشتن یک رژیم غذایی تا حدی از آن جلوگیری کند ، اما لازم به ذکر است که تلاش برای رعایت رژیم غذایی سالم همراه با مصرف ویتامین های لازم برای دوران بارداری ضروری است.

زنان باردار باید میوه بخورند زیرا میوه ها حاوی ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن هستند ، علاوه بر این حاوی درصد بالایی از فیبرها هستند که نقش مهمی در روند هضم غذا دارند و خطر یبوست را کاهش می دهند ، بنابراین خوردن روزانه آنها ، چه تازه ، یخ زده ، کنسرو یا فشرده به مراقبت احتیاج دارد.

میوه های مناسب دوران بارداری

فواید عمومی میوه ها

میوه ها به طور کلی مواد مغذی لازم بدن را برای حفظ سلامتی و شادابی بدن تأمین می کنند ، بنابراین خوردن میوه و سبزیجات به مقدار مناسب و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای سلامتی بدن مفید است و ممکن است خطر بیماری های مزمن را کاهش دهد.

میوه ها فاقد کلسترول می باشند و دارای چربی ، کالری و سدیم کم هستند هنگامی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف می شوند می توانند به کاهش سطح کلسترول در بدن نیز کمک کنند و علاوه بر این ، فیبرهای موجود در میوه ها برای عملکردهای طبیعی و سالم روده ضروری هستند که ممکن است علاوه بر نقش در تقویت احساس سیری و کاهش کالری مصرف شده ، در کاهش یبوست نقش داشته باشد.

میوه ها همچنین حاوی چندین ویتامین لازم برای بدن مانند ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E و فولات هستند که برای کاهش سطح هموسیستئین که وجود بیش از حد آن در خون باعث بیماری عروق کرونر قلب می شود ، علاوه بر ویتامین ها میوه دارای مواد معدنی ضروری مانند منیزیم ، فسفر و روی است.

  • برچسب:
ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
دستور تهیه استیک
آشپزی
دستور تهیه استیک

برش هاي گوشت گاو ، طباح يا استيک قطعاتي از گوشت هستند که به منظور بدست آوردن يک تکه گوشت نرم بر روي بافت ها بريده مي شوند و مي توان استيک را از مرغ ، ماهي يا گوشت گاو تهيه کرد و اين غذا را بسرخ کردن ، کباب کردن يا حتي براي ...

غذاهای ژاپنی
آشپزی
کوکی
آشپزی
کوکی

کوکی اسنک بسیار مقوی برای کیف مدرسه کودکان است چرا که با استفاده از مواد مغذی مانند موز تهیه شده و بصورت خانگی پخته میشود؛ همچنین میتوانید به همراه کودک دلبندتان این کوکی ها را آماده کنید.

دسر با خرما
آشپزی
دسر با خرما

با توجه به خواص بسیار بالای خرما، بهتر است در میان وعده های خود از خرما استفاده کنیم. خرما سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، مس، آهن، و کلسیم میباشد. خرما به سوخت و ساز بدن نیز کمک میکند.

ته دیگ
آشپزی
ته دیگ

ته دیگ همانطور که از نامش پیداست، موادی است که در ته قابلمه قرار می گیرد و بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد. ته دیگ در انواع مختلف با مواد مختلفی پخته میشود.

غذاهای نونی
آشپزی
غذاهای نونی

غذاهای نونی جایگزین خوبی برای غذاهای برنجی هستند، میتوانند گزینه خوبی برا شام و رژیم غذایی افراد باشند. چراکه بسیار سبک بوده ، سریع و براحتی تهیه میشوند. جهت تهیه غذاهای نونی با ما همراه باشید.

معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات