ghazachi-logo
headerAddImageXs
headUserImage

انواع غذای ایرانی

آشپزی
1401/07/02

ایران کشور رنگارنگ و چهارفصل دارای تنوع بالایی در فرهنگ و انواع هنر است؛ یکی از این هنرهای رنگارنگ‌، هنر آشپزی ایرانی و غذاهای خوش طعم و خوش عطر آن است؛ غذاهای ایرانی دارای تنوع غذایی بالای است که برخی از این این غذاها طرفداران و علاقه مندان زیادی نیز از کشورهای خارجی به دست آورده است.

هنگامی که وارد رستوران و کافه رستوران ها می شوید، و یا هنگامی که قصد سفارش غذا را دارید و به منو نگاهی می اندازید؛  بدون شک در انتخاب بین انواع این غذاهای ایرانی و سفارش آنها مردد میمانید.

غذاهای ایرانی علاوه بر طعم های خاص و بازی با چاشنی های متفاوت، دارای دیزاین جذاب و رنگارنگی هستند که به اصطلاح می تواند دهان آدم را آب بیاندازد!

ذائقه خوب و خوشمزگی غذاهای ایرانی با طعم های متفاوت و چاشنی های بی نظیر، معرف تمام افراد است ولی بعضی  از انواع این غذاهای ایرانی به دلیل ذائقه همه پسند، شهرت زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است.

و در بین افراد ایرانی نیز این غذا ها بسیار محبوب و مورد پسند است به نوعی که این نوع از غذاهای ایرانی را به نسبت دیگر غذاها سفارش می دهند و یا میل می کنند و در میهمانی های خود از این نوع غذاهای ایرانی سرو میکنند.

برخی از این نوع غذاهای ایرانی که دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند را در ادامه به شما علاقه مندان غذاهای ایرانی در غذاچی معرفی میکنیم؛ پس برای آشنایی با این نوع غذاهای محبوب ایرانی در ادامه با ما همراه باشید! می توانید از این لیست غذاهای ایرانی برای سفارش و یا جهت سرو در مهمانی ها به عنوان میزبان استفاده کنید.

معرفی غذاهای ایرانی محبوب

معمولا هر کسی یک نوع ذائقه مختص به خود را دارد، بعضی از افراد از میل کردن غذاهای تند و سفارش و امتحان کردن انواع این غذاها لذت می برند، و یا بعضی از افراد دارای ذائقه متفاوت در غذا هستند و به غذاهای شیرین علاقه مند هستند؛ غذای ایرانی به دلیل پوشش دادن بسیاری از این ذائقه ها محبوب همه افراد هستند؛ برخی از غذاهای ایرانی نیز دارای محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر غذاها هستند؛ این غذاها در منو بسیاری از رستوران ها قابل سفارش هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

 

چلوکباب، معروف ترین غذای ایرانی

یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی که می توان به آن اشاره کرد؛ بی شک غذای چلوکباب است.

انواع مختلف کباب ها و به ویژه کباب کوبیده در میان ایرانی ها و یا افراد توریست طرفداران بسیار دارد.

غذای چلو کباب معمولا با برنج زعفرانی سرو می شود و در کنار آن با مخلفاتی مانند گوجه و زیتون و فلفل کبابی میل می شود.

البته برخی افراد، کوبیده را در کنار نان نیز می خورند که به همین علت، در برخی از رستوران ها و یا کترینگ ها با نان سنگک این غذا سرو می شود.

کباب های ایرانی و چلوکباب ها دارای چندین دسته هستند، که شناخته ترین آنها، کباب بختیاری و کباب کوبیده و محبوب ترین و خوشمزه ترین آنها نیز کباب برگ است.

شما می توانید بر اساس علاقه و ذائقه غذایی خود هر نوع کبابی را که می پسندید، سفارش داده و میل کنید.

 

فسنجان، غذای مجلسی مهمانی های ایرانی

یکی از غذای ایرانی که برای افراد زیادی محبوب است خورشت فسنجان می ‌باشد؛ این خورش با مزه به خصوصی که دارد می تواند به عنوان یک وعده اصلی خوشمزه در مهمانی ها و دورهمی های شما، سرو شود. خورش فسنجان به غذای مجلسی ایرانی معروف است که به نوعی زینت بخش مجالس و دورهمی های شماست. خورش فسنجان در کنار برنج سرو می شود و  از گردوی آسیاب شده و یا پودر شده و گوشت مرغ تهیه می شود؛ چاشنی که این غذا را بسیار خوش طعم میکند، رب انار و خواباندن گوشت مرغ در سس رب انار است، تا گفته نماند که بسیاری از افراد از گوشت قلقلی به جای گوشت مرغ نیز در خورش فسنجان استفاده می کنند؛ و یا در برخی از نقاط ایران، خورش فسنجان با چاشنی متفاوتی تهیه می شود و شیوه‌ های پخت مخصوص به خود را نیز دارد برای مثال در برخی از شهرهای کشور، فسنجان سسی ترش و در برخی جاها رستوران ها و افراد این خورش را ملس می‌ کنند به طوری که طعم شیرینی بگیرد و شما بر اساس ذائقه ای که می پسندید، می‌ توانید این خورش را به شکل شیرین و یا ترش تر سفارش دهید.

قرمه سبزی، محبوب ترین غذای ایرانی

قرمه سبزی نام نوعی غذای خورشتی است که غذای مورد علاقه بسیاز از افراد ایرانی است؛ بدون شک غذای قرمه سبزی، یکی از غذاهای پایه ثابت در برنامه ماهانه هر خانواده ای است؛ خورش قورمه سبزی غذای ایرانی اصیلی ست که با سبزیجات خرد شده، گوشت قورمه گوساله یا گوسفند، لوبیا قرمز و لیمو عمانی تهیه می‌ شود.

یکی از تکنیک های پخت در هنگام پخت قرمه سبزی؛ قرار دادن یک تکه یخ در هنگام پخته شدن غذاست؛ به این دلیل که زمان پخت تاثیر زیادی در پخت قرمه سبزی دارد و همانند غذاهای ایرانی بسیاری که زمان پخت در مزه و جا افتادگی آنها تاثیر زیادی میگذارد، قرمه سبزی نیز هنگامی که بر روی حرارت کمتر و زمان پخت زیاد تری پخت می شود، لعاب و طعم بهتری دارد.

سفارش قرمه سبزی به عنوان ناهار در یک روز کاری می تواند قوت زیادی در طول روز به شما ببخشد؛ مخلفاتی که در کنار قرمه سبزی می توانید سفارش دهید سالاد شیرازی و ترشی های مخصوص است.

لوبیا پلو، غذای مقوی ایرانی

لوبیا پلو یکی دیگر از غذای ایرانی می باشد که می توان آن را یکی از خوشمزه ترین پلوهای ایرانی دانست.

لوبیا پلو غذای مقوی است که معمولا همراه سیب زمینی و نان طبخ می‌ شود و در کنار آن سالاد شیرازی و ماست به عنوان مخلفات سرو می شود.

میل کردن لوبیا پلو با ماست را می توان یکی از ترکیب های بسیار خوشمزه غذای ایرانی دانست.

غذای لوبیا پلو با ترکیب لوبیا سبز خرد شده و با گوشت قلقلی و برنج  تهیه می شود؛ سفارش این غذا در یک قرار دوستانه می تواند تجربه خوشمزه ای را برای شما به ارمغان بیاورد!

ته چین مرغ، غذای آشپزان ماهر

یکی دیگر از غذای ایرانی اصیل و محبوب که به آن می توان اشاره کرد، غذای ته چین است.

این غذای مجلسی یکی از پایه ثابت های سفره های مهمانی و مجالس است که می تواند در دور همی ها سرو شود.

بسیاری از افراد خارجی‌ که تجربه میل کردن این غذا را داشتند، ته چین را به دلیل مزه ی فوق العاده و دیزاین زیبایش، کیک ایرانی می نامند.

ته چین مرغ غذایی است که درست کردن آن نیاز به مهارت بالایی در آشپزی دارد و سرو آن نیز یک نمایش جالب به ارمغان می آورد.

زرشک پلو ، رنگ و لعاب سفره ایرانی ها

اگر این غذای محبوب ایرانی را از لیست غذاهای ایرانی جا بیندازیم، بی شک معرفی یکی از بهترین غذاهای ایرانی را از دست خواهیم داد؛ زرشک پلو یکی از  بهترین غذاهای ایرانی است که در تمامی رستوران های ایرانی جای به خصوصی در منو غذا دارد.

زرشک پلو با مرغ نوعی از غذای پلویی است که از ترکیب برنج سفید و برنج زغفرانی با زرشک تهیه می ‌شود.

زرشک پلو علاوه بر طعم خوبی که دارد، رنگ و لعاب زیادی را به سفره شما می بخشد؛ زرشک پلو با مرغ را می توان جزو خوشمزه ترین غذاهای ایرانی دانست که آوازه آن به عنوان غذای ایرانی در رستوران های ایرانی خارج از کشور نیز پیچیده است و در دنیا هم شهرت زیادی پیدا کرده است.

دیزی، نماینده فرهنگی غذاهای ایرانی

دیزی یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی  است که در رستوران ها و کافه رستوران ها تهیه می شود؛ دیزی به دلیل نوع خوردن آن به نوع غذای معرف فرهنگ ایرانی محسوب می شود، دیزی در واقع آبگوشت و گوشت کوبیده است که همراه با حبوبات و سیب زمینی در ظروف مخصوص دیزی پخته می شود؛ سپس با مخلفات و نون سرو می شود.

جوجه کباب یا غذای مختص کمپینگ های ایرانی

جوجه کباب را می توان خوشمزه ترین و خوش طعم ترین غذای گوشتی در بین غذاهای ایرانی دانست.

همانطور که از نام این غذا پیداست، پخت آن به صورت کبابی و بر روی ذغال است؛ به همین خاطر این غذا یکی از غذاهای مختص به کمپینگ است که می توانید از میل کردن آن در دل طبیعت لذت ببرید؛ علاوه بر این، جوجه کباب به عنوان غذای لاکچری که در رستوران ها به همراه برنج زعفرانی، سرو می شود؛ نام برده می شود.

ارسال نظر
همچنین بخوانید ...
دستور تهیه استیک
آشپزی
دستور تهیه استیک

برش هاي گوشت گاو ، طباح يا استيک قطعاتي از گوشت هستند که به منظور بدست آوردن يک تکه گوشت نرم بر روي بافت ها بريده مي شوند و مي توان استيک را از مرغ ، ماهي يا گوشت گاو تهيه کرد و اين غذا را بسرخ کردن ، کباب کردن يا حتي براي ...

غذاهای ژاپنی
آشپزی
کوکی
آشپزی
کوکی

کوکی اسنک بسیار مقوی برای کیف مدرسه کودکان است چرا که با استفاده از مواد مغذی مانند موز تهیه شده و بصورت خانگی پخته میشود؛ همچنین میتوانید به همراه کودک دلبندتان این کوکی ها را آماده کنید.

دسر با خرما
آشپزی
دسر با خرما

با توجه به خواص بسیار بالای خرما، بهتر است در میان وعده های خود از خرما استفاده کنیم. خرما سرشار از فسفر، منیزیم، پروتئین، مس، آهن، و کلسیم میباشد. خرما به سوخت و ساز بدن نیز کمک میکند.

ته دیگ
آشپزی
ته دیگ

ته دیگ همانطور که از نامش پیداست، موادی است که در ته قابلمه قرار می گیرد و بسیار خوشمزه و لذیذ میباشد. ته دیگ در انواع مختلف با مواد مختلفی پخته میشود.

غذاهای نونی
آشپزی
غذاهای نونی

غذاهای نونی جایگزین خوبی برای غذاهای برنجی هستند، میتوانند گزینه خوبی برا شام و رژیم غذایی افراد باشند. چراکه بسیار سبک بوده ، سریع و براحتی تهیه میشوند. جهت تهیه غذاهای نونی با ما همراه باشید.

معروف ترین فست فود ها
کافه با منو صبحانه
آخرین مقالات